Jak si můžu stáhnout data z archivu?
Pro stažení dat je potřeba se zaregistrovat. Pak už jen stačí se přiděleným jménem a heslem přihlásit do Nesstaru a můžete neomezeně stahovat. Veškeré informace k registraci a správě účtu naleznete na zde.
Mám zájem o dotazník z výzkumu, kde jej mohu získat?
Všechny dotazníky jsou volně k dispozici u jednotlivých výzkumů: v Nesstaru po otevření příslušného výzkumu naleznete dotazníky a další materiály v sekci Metadata => Popis výzkumu => Další materiály popisující výzkum.
Mám zájem o informace z historických výzkumů před rokem 1989, máte k dispozici další materiály kromě agregovaných tabulek?
Ano. Materiály, které máme k dispozici, jsou uloženy jako přílohy na konci informací o výzkumu. Při prohlížení tabulek překlikněte v horní liště na „Popis“. Pro zobrazení příslušných příloh je nutné se v tomto případě registrovat. V případě některých starších výzkumů jsou k dispozici i primární datové soubory.
Mám zájem o datové soubory z mezinárodních výzkumů, kterých se účastnila i Česká republika, můžete mi pomoci? (ISSP, EVS, Eurobarometer, …)
V katalogu máme k dispozici datové soubory pocházející z mezinárodních výzkumů ISSP a EVS, pouze ale za Českou republiku. Pokud máte zájem o data z dalších zemí, odkážeme vás na katalog evropské datové infrastruktury CESSDA (http://www.cessda.org/accessing/catalogue/). V případě, že požadovaná data nebudete schopen/schopna nalézt, napište nám, rádi poradíme a pomůžeme.
Registrace, přihlášení a fungování archivu
Zapomněl/a jsem heslo. Co mám dělat?
Pokud jste zapomněl/a heslo do datového katalogu Nesstaru, stačí se přihlásit do Vašeho účtu a Nesstar údaje si zobrazit. V případě, že jste zapomněl/a údaje, kterými se přihlašujete do svého uživatelského účtu, stačí na stránce přihlášení kliknout na "zapomněl/a jsem heslo", po zadání emailu Vám pošleme nové dočasné heslo.
Proč se mi nedaří přihlásit se, i když jsem zaregistrovaný/á?
Zkontrolujte si, že zadáváte správně přihlašovací údaje, často jde např. o zapnutý caps lock, o zapnutou anglickou klávesnici a zavináč zaměněný za pomlčku v loginu. Nezapomeňte, že máte dvojí přihlašovací údaje: do datového katalogu Nesstar a do uživatelského účtu, doporučujeme zkontrolovat si správnost přihlasovacích údajů ve správě účtu. Pokud se Vám stále nedaří přihlásit, kontaktujte nás.
Abych si mohl/a data prohlédnout, je potřeba si je stáhnout k sobě do počítače?
Ne, data je možné prohlížet přímo ve webovém prohlížeči, a to i bez registrace. Online si lze i vytvořit základní kontingenční tabulky, k těm už je ale potřeba registrace/přihlášení do již vytvořeného účtu.
Jsem přihlášený/á v Nesstaru, ale nedaří se mi stáhnout si data
Občas se stává, že datový katalog Nesstar reaguje pomaleji, zkuste po kliknutí na tlačítko "stáhnout" být trpěliví a chvilku počkat, případně zkuste jiný webový prohlížeč. Pokud problémy se stahováním přetrvávají, obraťte se na nás.
Je potřeba citovat použitá data?
Ano. K citování jsme se přímo zavázali přijetím obecných podmínek při registraci. Nejenže nás těší, když vidíme, že jsou naše data hojně využívána, ale jde o významnou pomoc našemu archivu. Stejně jako některé jiné instituce, i my jsme závislí na externím financování, které nám bývá přiděleno právě i na základě vykazování aktivit našich uživatelů (tj. citování našich dat ve studentských pracích, vědeckých článcích a jiných publikacích). Když naše data necitujete, ale přesto v publikacích používáte, nemáme šanci se o tom dozvědět.
Opravdu musím archiv informovat o publikacích, které jsem na základě dat sepsal/a?
Ano, opět se jedná o podmínku registrace. Nejde o nikterak složitý ani časově náročný úkon, ale přesto je to pro nás velká pomoc. Navíc budeme moc rádi, když se nám publikacemi pochlubíte, protože naším primárním zájmem je, aby byla data z našeho archivu využívána.